Prokkelen voor bedrijven

Medewerkersvrijwilligerswerk wordt steeds populairder. Bedrijven vinden het meer en meer belangrijk dat hun werknemers bezig zijn met zingeving. Prokkelen is een geweldige manier om iets leuks te doen en maatschappelijk betrokken te zijn. We hebben al een aantal leuke activiteiten waar bedrijven zich voor kunnen aanmelden en we kunnen ook maatwerk bieden.

ProkkelOpPad

Dit is een van de meest laagdrempelige activiteiten om als bedrijf kennis te maken met mensen met een (licht) verstandelijke beperking, waarvan er één miljoen zijn in Nederland. Bij ProkkelOpPad doe je opdrachten, terwijl je door de buurt wandelt. Ook zijn er praatkaarten met leuke, gekke en ook serieuze kaarten om elkaar beter te leren kennen. Je kunt als groep op pad of in duo’s. Alle info over ProkkelopPad vind je op deze pagina.

Prokkelweek en ProkkelSterrenslag

De jaarlijkse Prokkelweek zit vol met activiteiten waaraan mensen met en zonder (licht) verstandelijke beperking mee kunnen doen. De week wordt afgesloten met de ProkkelSterrenslag, een sportief evenement waaraan een groot aantal teams meedoet waarin mensen met en zonder beperking met elkaar de uitdaging aangaan. Meer over de Prokkelweek lees je hier.

Prokkelstage

Als bedrijf kun je een Prokkelstage aanbieden. Eén dag draait er dan iemand met een licht verstandelijke beperking mee in het bedrijf. Het is een laagdrempelige manier voor bedrijven en mensen met een beperking om kennis met elkaar te maken. Lees er hier meer over.

BedrijfsProkkel

Een kijkje in de keuken bij een andere organisatie. Dat is waar het bij een BedrijfsProkkel om gaat. Een groepje mensen met een verstandelijke beperking gaat op bezoek bij een organisatie. Zij krijgen daar te zien en te horen wat het doel van de organisatie is en wat de medewerkers doen om dat doel voor elkaar te krijgen. Zo maken ze kennis met elkaars werelden én met elkaars bedrijfsprocessen.

BeleidsProkkel

Meedenken en -praten over beleid. Dat is waar het bij een BeleidsProkkel om gaat. In groepjes gaan mensen met een verstandelijke beperking in gesprek met mensen van een bedrijf. Met name de vraag of de dienstverlening ook goed afgestemd is op klanten en gebruikers met een (licht) verstandelijke beperking (1 miljoen!). Denk aan onderwerpen als taalgebruik, de website, de klantenreis, etc.

Wil je meer weten of overleggen over de mogelijkheden? Leuk! Ons contactformulier staat hier.